Πράσινα Ελαστικά - ΟΙκονομία
Διαβάστηκε από 15155 αναγνώστες - 31/3/2016
Γνωστά και ως ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης, ξεκίνησαν να τοποθετούνται στα πρώτα υβριδικά οχήματα για να ρίξουν ακόμα περισσότερο την κατανάλωση στις τυποποιημένες μετρήσεις.
Από τότε, με τις προδιαγραφές να παίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην εμπορική πορεία ενός οχήματος άρχισαν να αποτελούν τη νέα μόδα στα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, ενώ πλέον τοποθετούνται και σε πιο σπορ οχήματα όταν το ζητούμενο είναι η πιο παιχνιδιάρικη συμπεριφορά και όχι η απόλυτη πρόσφυση, όπως π.χ στο Toyota GT86.
Η διαφορά της φιλοσοφίας τους δεν είναι μόνο στο μείγμα του πέλματος αλλά και στα πλαϊνά τοιχώματα του ελαστικού που δεν παραμορφώνονται όσο τα συμβατικά από το βάρος του οχήματος και τις ανωμαλίες, διατηρώντας έτσι το εμβαδόν του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με το δρόμο σταθερό. Πριν μερικά χρόνια που είχαν κάνει τα πρώτα τους δειλά βήματα, η πρόσφυση που προσέφεραν ήταν αισθητά χαμηλότερη από τα συνηθισμένα ελαστικά, αλλά χάρη στις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στη γόμα αυτή η ψαλίδα έχει κλείσει αισθητά σε σχέση με το παρελθόν.
Τα πλεονεκτήματά τους όμως παραμένουν: Με τη μείωση των περιττών τριβών, μειώνεται τόσο η κατανάλωση καυσίμου όσο και οι εκπομπές CO2. Ταυτόχρονα μειώνεται ο θόρυβος κύλισης και αυξάνεται η διάρκεια ζωής τους.