Ο βαθμός που έχουν βελτιωθεί τα ελαστικά τα τελευταία χρόνια είναι τεράστιος και αφορά σε κάθε τομέα τους. Από το σκελετό, μέχρι και την χάραξη ή τα υλικά της γόμας. Ας δούμε λοιπόν παρακάτω από τι αποτελούνται τα ελαστικά και τις σημαντικότερες τεχνολογικές εξελίξεις. Τα ελαστικά αποτελούνται από το σκελετό, τη ζώνη, τα τοιχώματα και το πέλμα. Ο σκελετός -ή διαφορετικά τα λινά όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι- είναι κατασκευασμένος από ίνες χάλυβα ή συνθετικών υλικών που καταλήγουν στην στεφάνη. Ως προς την κατασκευή τώρα, οι ίνες αυτές είναι κάθετες στη φορά κύλισης (radial ελαστικά). Από την άλλη, η ζώνη είναι επίσης κατασκευασμένη από ίνες χάλυβα, ωστόσο όχι κάθετα αλλά υπό γωνία ώστε να συγκρατείται ο σκελετός και να περιορίζεται η παραμόρφωσή του.
Ο σκελετός και η ζώνη καλύπτονται από καουτσούκ και συνθετικό πυρίτιο προκειμένου τα πλαϊνά και το πέλμα να πάρουν την εξωτερική μορφή του ελαστικού. Τα πλαϊνά είναι αυτά «σηκώνουν» το βάρος του οχήματος και σκοπός τους είναι να μην παραμορφώνονται στις στροφές ώστε να κρατάνε το πέλμα σε επαφή με το δρόμο. Το πέλμα είναι αυτό που έρχεται σε επαφή με το δρόμο και η επιφάνεια του φέρει αυλακώσεις (χάραξη) η οποία είναι πολύ σημαντική και ένα πεδίο συνεχής εξέλιξης των κατασκευαστών ελαστικών. Τέλος, η γόμα (μαλακή, σκληρή, μείγμα υλικού της) ορίζει σε μεγάλο βαθμό και την συμπεριφορά του ελαστικού. Η μαλακή γόμα προσφέρει καλύτερη συνήθως οδική συμπεριφορά, αλλά έχει μικρότερη διάρκεια ζωής και μικρότερη αντοχή στις καταπονήσεις και την σκληρή χρήση.