To CrossClimate είναι ο νέος άσσος στο μανίκι της εταιρείας, το μόνο καλοκαιρινό ελαστικό που έχει πάρει την Ευρωπαϊκή έγκριση χρήσης ως... χειμερινό χάρη στην απόδοσή του στο χιόνι. Κάτι που ως τώρα θεωρούταν απλά αδύνατο. Αυτό έγινε εφικτό χάρη στη νέα σύνθεση της γόμας που του επιτρέπει να λειτουργεί σε ένα ανήκουστο ως τώρα εύρος θερμοκρασιών, ενώ η χάραξη τύπου “V” και τα αυλάκια του έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρουν πρόσφυση στο βρεγμένο (βαθμολογία Α στην τυποποιημένη μέτρηση), στο χιόνι ( τυποποιήση 3PMSF), οικονομία (βαθμολογίες Β-C ανάλογα τη διάσταση) και ταυτόχρονα αντοχή στο χρόνο. Και όλα αυτά ενώ ταυτόχρονα διατηρεί υψηλή απόδοση στο στεγνό σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Ήδη διαθέσιμο σε πληθώρα διαστάσεων, αλλάζει κυριολεκτικά το τοπίο στις πιο βόρειες χώρες όπου η χρήση ελαστικών με το χειμερινό σήμα (οι 3 βουνοκορφές) είναι υποχρεωτική για σχεδόν τους μισούς μήνες του χρόνου, ενώ προσφέρει επιδόσεις παντός καιρού σε όλους.
Ένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα είναι αυτό των αποθεμάτων. Και στον τομέα μας, αυτό δεν ισχύει μόνο για τα αποθέματα πετρελαίου που έχουν επιταχύνει την εξέλιξη των υβριδικών και ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά και στα αποθέματα καουτσούκ. Τα ελαστικά των επιβατικών χρησιμοποιούν από 10-30% φυσικού καουτσούκ, νούμερο που ανεβαίνει στο 40% για τα φορτηγά. Και με τον υπάρχοντα ρυθμό αύξησης των αυτοκινήτων τα προβλήματα διαθεσιμότητας σύντομα θα ξεκινήσουν.
Η Continental σε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Εφηρμοσμένης Οικολογίας Fraunhofer ολοκλήρωσαν ένα πρόγραμμα δημιουργίας εναλλακτικού φυσικού καουτσούκ από τις ρίζες του Taraxacum. Η πιο φυσιολογική ονομασία του οποίου είναι Dantelion ή πικραλίδα, ένα φυτό που αναπτύσσεται στη ρωσία. Σε αντίθεση με το Καουτσούκ που προέρχεται από την τροπική Νότιο Αμερική ή τη Νοτιοανατολική ασία, το Dantelion έχει ελάχιστες απαιτήσεις και μπορεί να καλλιεργηθεί ουσιαστικά παντού, λύνοντας έτσι πέρα από το πρόβλημα της διαθεσιμότητας και το αυξημένο κόστος από τη μεταφορά προς τα εργοστάσια.
Η Continental έκανε δοκιμές με μια σειρά ελαστικών TS 850 Pκατασκευασμένα από Dantelion και τα αποτελέσματα ήταν τόσο ενθαρρυντικά που πλέον προχώρησε και στην εξέλιξη του υλικού για άλλες χρήσεις, όπως π.χ. Για βάσεις κινητήρα, όπου λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του μειώνει αισθητά τους κραδασμούς που μεταφέρονται στο αμάξωμα – φανταστείτε τι μπορεί να κάνει στην ποιότητα κύλισης των αυτοκινήτων μετά από λίγη εξέλιξη.