Η πρώτη εντύπωση μετράει

Διαβάστηκε από 9169 αναγνώστες - 26/10/2016

Χάρη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δε χρειάζεται να αγοράζουμε ελαστικά στα... τυφλά. Κάθε καινούργιο ελαστικό που προορίζεται για πώληση στη Γηραιά Ήπειρο φέρει υποχρεωτικά το εξής αυτοκόλλητο που μας λέει με μια ματιά τη συμπεριφορά του συγκεκριμένου ελαστικού σε μια σειρά τυποποιημένων μετρήσεων:
 
Οικονομία καυσίμου
Όσο μεγαλύτερη τριβή κύλισης έχει ένα ελαστικό, τόσο μεγαλύτερη αντίσταση φέρει και τόσο περισσότερο φρενάρει μόνο του, απαιτώντας περισσότερη πίεση στο γκάζι – και μεγαλύτερα χαμόγελα στο βενζινά μας. Η διαφορά ανάμεσα σε ένα ελαστικό κατηγορίας Α με ένα κατηγορίας G φτάνει το 7.5%. Υπολογίζοντας μια νορμάλ μέση κατανάλωση, στα 15.000km η διαφορά φτάνει τα 97.5 λίτρα. Και με μέση τιμή της απλής αμόλυβδης στα 1.43 ευρώ/λίτρο, η διαφορά στο κόστος χρήσης φτάνει τα 140 ευρώ το χρόνο, ή 420 ευρώ στα τρία χρόνια. Με άλλα λόγια, ένα σετ ελαστικών κατηγορίας Α έρχεται... τσάμπα σε σχέση με ένα κατηγορίας G.
 
Φρενάρισμα στο βρεγμένο
Εδώ τα πράγματα είναι ιδιαίτερα απλά, χωρίς την ανάγκη για μαθηματικά. Ένα ελαστικό κατηγορίας Α έχει έως και 18 μέτρα μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος σε τυποποιημένες συνθήκες από ένα κατηγορίας G. Αντικαταστήστε τις τυποποιημένες συνθήκες σε Ευρωπαϊκή άσφαλτο με την Ελληνική γλίτσα μετά τις πρώτες βροχές και αποφασίστε ποιο ελαστικό είναι προτιμότερο.
 
Θόρυβος κύλισης
Ένδειξη εξωτερικού θορύβου, καθώς ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα εξαρτάται από το αυτοκίνητο. Μια γραμμή σημαίνει 3 db κάτω από το Ευρωπαϊκό όριο του 2016 , δύο γραμμές ότι το πληρεί, τρεις ότι καλύπτει το τρέχον όριο. Υπολογίστε διαφορά θορύβου τελευταίας με πρώτη κατηγορία περίπου τέσσερις φορές πιο έντονο θόρυβο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Σχετικες Ειδησεις